Top 5 producatori de telefoane mobile dupa ponderea de piata in 2018

Distribuie pe:
NEW: Check out your phone’s battery life on
PhoneBatteryLife.com

Am asistat in ultimii 8 ani la o evolutie foarte rapida pe piata telefoanelor mobile pe plan global unde, odata cu aparitia ecranelor tactile si lansarea sistemului de operare Android sustinuta de dezvoltarea rapida a procesoarelor SoC ARM, s-au impus noi standarde iar vechile sisteme de operare care echipau vechile telefoane smart au fost condamnate la moarte.

Top 5 producatori de telefoane 2018 dupa segmentul de piata
Sursa imaginii: Wikipedia

Aceste schimbari s-au dovedit benefice pentru utilizatori si, din pacate, doar pentru unii dintre producatori, marele castigator fiind Samsung iar marele pierzator fiind Nokia. Probabil ne mai amintim si acum de vechile telefoane Symbian, sistemul de operare devenit istorie, detinut la vremea aceea in proportie de 47% de Nokia iar telefoanele Windows sunt si ele pe punctul de a deveni istorie.

Marea schimbare a inceput in 2010 cand Nokia de la o pondere de de piata de 37% a pierdut 10 procente in favoarea Samsung si a catorva jucatori nou aparuti pe piata printre care Huawei, ZTE si LG producandu-se efectiv doi ani mai tarziu cand Samsung impreuna cu Apple detineau impreuna aproape 50% din piata (32% Samsung si 17% apple la sfarsitul anului 2012).

Restul de 50% din piata era ocupat de producatori care niciunul nu detinea mai mult de 5% din piata iar Nokia a scazut sub 3,5%. Anii urmatori au adus o echilbrare a pietei insa cresterile importante le-au avut brandurile asiatice, preponderent cele chinezesti, ajungandu-se in trimestrul a doilea 2018 la exact 5 jucatori importanti pe plan global, acestia detinand impreuna 66,7% din piata restul fiind compus din producatori care, cu o singura exceptie (Vivo – 7%), detin fiecare mai putin de 3% din piata, unii dintre ei fiind chiar foarte cunoscuti.

Top 5 producatori de telefoane mobile dupa ponderea de piata trim. II 2018

1. Samsung – 21%

Samsung este in momentul de fata liderul de necontestat si asta nu numai din prisma vanzarilor ci si din prisma calitatii telefoanelor pe care acestia le produc. Producatorul coreean face eforturi mari pentru a face fata producatorilor mici pe segmentul low cost avand modele care combina hardware, materiale si soft pentru a obtine telefoane cat mai ieftine dar cu specificatii acceptabile, seria J 2018 fiind cel mai bun exemplu in acesta privinta.

Aceste eforturi vin pe fondul pierderii a doua procente din piata in decurs de un an, pierdere care s-a resimtit neliniar pe toate segmentele de preturi. Beneficiarii dupa cum veti vedea sunt brandurile chinezesti cunoscute.

2. Huawei – 15,8%

Huawei este liderul mondial in echipamente de telecomunicatii dar pe piata telefoanelor mobile acesta ocupa doar 15,8 procente fiind pe locul 2 in urama unei cresteri cu 41% a numarului de unitati vandute. Dupa ce ani la rand producatorul chinez s-a straduit sa se impuna cu telefoane cu preturi foarte atractive, in ultimii ani a atacat segmentele de varf, avand in momentul de fata numeroase telefoane in topuri.

Odata cu dezvoltarea propriilor procesoare Huawei a redus si mai mult costurile de productie avand posibilitatea de a deveni un competitor foarte incomod, in momentul de fata fiind singurul competitor cu sanse de a detrona liderul odata cu lansarea procesorului HiSilicon KIRIN 980 ce va echipa cel mai performant telefon produs vreodata, Huawei Mate 20.  Este totusi putin probabil, inca ii desparte de lider un volum urias de 17,4 mil unitati.

3. Apple – 12,1%

Apple produce telefoanele iPhone si detine o pondere aproape constanta de piata datorita faptului ca detine atat hardware-ul cat si software-ul telefoanelor pe care le produce. Are in felul acesta o nisa proprie, greu de penetrat de concurenta. Cu toate acestea anul acesta a fost detronat de Huawei dar atentie, anul trecut Apple a detinut locul 2 cu vanzari mai mici ca anul acesta! Acum diferenta dintre cele doua este de 12,9 mil unitati.

Producatorul american nu a manifestat pana acum intentia de a ataca cu telefoanele iOS si alte segmente de piata dar aceasta ar fi o miscare greu de contracarat de producatorii de telefoane Android iar iPhone XR ar putea fi prima miscare in aceasta directie. Altfel spus, Apple se mentine si are mai multe sanse sa cresca pe viitor decat sa scada, chiar daca noile iPhone XR, iPhone XS si iPhone XS Max nu par sa aduca prea multe noutati si sunt foarte scumpe.

4. Xiaomi – 9,3%

Cu un nume parca prea chinezesc, Xiaomi a reusit sa se impuna pe piata si sa creeze propriul brand intr-un moment in care piata chinezeasca s-a dezvoltat masiv prin achizitia de branduri deja cunoscute. Telefoanele Xiaomi s-au impus datorita preturilor foarte atractive pentru telefoane cu hardware puternic chiar daca optimizarea software lasa uneori de dorit.

Acest lucru s-a schimbat si acum Xiaomi are propria interfata pentru telefoanele smart pe care le produce, optimizarea este tot mai buna, calitatea este in crestere iar preturile tind si ele sa se apropie de cele ale liderilor de piata. Totusi Xiaomi are cea mai mica crestere de preturi, in continuare un telefon Xiaomi este mai ieftin ca un telefon Samsung la acelasi nivel hardware. Acesta este si motivul pentru care producatorul chinez a crescut in ultimul an de la 6% la 9,3% din piata si inregistrand o crestere a vanzarilor cu 43%, de la 23,1 mil unitati la 33 mil unitati. Inca ii desprate de Apple un volum de 8,3 mil unitati.

5. Oppo – 8,6%

Marea surpriza a acestui top este Oppo, un brand foarte putin cunoscut in Europa dar care detine o cota importanta de piata in Asia, continentul cel mai populat si in Australia. Cu vanzarile in scadere usoara fata de anult trecut (3% ca numar de unitati), compania chinezeasca isi mentine cota de piata datorita stagnarii competitorilor inferiori. Singurii care ii puteau ameninta erau cei de la Vivo (locul 6) dar acestia au stagnat la 7% din piata cu o creste a vanzarilor de numai 1% ca numar de unitati. Diferenta intre cele doua este de 3 mil de unitati iar intre Oppo si Xiaomi de 3,4 mil unitati.

Departe de a fi considerat de noi un brand de incredere, Oppo a inceput axandu-se in principal pe telefoane menite sa faca praf concurenta, asa numitele killere, care au specificatii extraordinar de atragatoare la preturi extraordinar de mici iar in ultimii ani a inregistrat o crestere a preturilor atacand si segmetele mari de pret cu telefoane foarte performante cum este cazul noului Oppo Find X.

Dupa cum observati sunt cateva branduri foarte cunoscute nu se afla aici si nu din cauza faptului ca sunt subsidiare ale celor deja prezentate. Vorbim aici de LG (3%), Lenovo (3%), Sony(<1%), HTC(<1%), Asus(<1%), etc. Motivul este simplu, piata de telefoane mobile a devenit atat de mare incat daca detii 3% din aceasta piata esti cineva. Intr-o piata in care sute de milioane de clienti achizitioneaza trimestrial si miliarde de clienti sunt interesati se gaseste loc pentru toata lumea!

Distribuie pe: